Mercedes CLA Coupe este una dintre cele mai apreciate masini noi de la Mercedes-Benz . Si desi este categoric un model entry-level, ofera totusi sentimentul premium asociat marcii. Mercedes si-a decorat cel mai mic sedan cu o cabina moderat luxoasa, o configuratie confortabila a suspensiei si un grup motopropulsor adecvat compus dintr-un motor de 2,0 litri cu patru cilindri echipat cu un turbocompresor, precum si un generator de pornire cu curea. Acest sistem mild-hibrid este nou in acest an si, spune Mercedes, sustine puterea de iesire la turatii scazute. La fel ca restul CLA, totusi, tehnologia hibrida nu este orientata spre performanta totala. Daca sunteti in cautarea senzatiei de a conduce intr-o caroserie CLA, ar trebui sa va uitati si la Mercedes-AMG CLA. CLA standard ofera aspectul si senzatia unui Mercedes mai mare intr-un sedan de dimensiuni mici, la un pret de pornire relativ accesibil.
Modernizari pentru 2024
Clasa Mercedes-Benz CLA 2024 vede o reimprospatare usoara pentru anul model 2024, care include un capat din fata reproiectat cu o grila revizuita impreuna cu un capat din spate ajustat care flexeaza un nou difuzor. Pachetul de parcare si pachetul de oglinzi disponibile anterior sunt acum incluse ca echipament standard. Alte modificari includ doua noi optiuni de culoare exterioara — Hyper Blue si Starling Blue — precum si noi elemente de ornamente interioare si porturi USB iluminate. Sistemul de infotainment MBUX a fost, de asemenea, actualizat cu noi stiluri de afisare si este acum capabil de conexiune wireless la smartphone prin Apple CarPlay si Android Auto. Producatorul auto german a integrat si software-ul Dolby Atmos in sistemul audio optional Burmester. Cea mai notabila schimbare este hibridizarea motorului turbo cu patru cilindri al sedanului german, care este acum cuplat la un generator de pornire actionat de curea. Modelul poate fi achizitionat si de pe Mercedes Romania.
CLA250 vine cu tractiune fata, in timp ce tractiunea integrala este standard pe CLA250 4Matic. Acest din urma echipament este o alegere excelenta pentru cei care calatoresc pe drumuri umede si alunecoase, dar credem ca toti ceilalti vor fi multumiti de CLA250. Acea masina circula pe roti de 18 inchi si vine cu caracteristici exterioare, cum ar fi faruri cu LED-uri automate, trapa, stergatoare de parbriz cu senzor de ploaie si oglinzi laterale incalzite cu reglare electrica, cu semnalizatoare integrate. Lista dotarilor standard din cabina include scaune fata cu reglare electrica in 12 directii, o coloana de directie cu inclinare si telescopie reglabila manual, un volan imbracat in piele Nappa, acces fara cheie si aprindere prin apasare si navigatie. Cand vine vorba de functiile de asistenta pentru sofer , franarea automata de urgenta este standard.
Toate sedanurile din clasa Mercedes-Benz CLA sunt motivate de un motor hibrid de 2,0 litri cu patru cilindri care utilizeaza un generator de pornire cu curea cuplat la o sursa de alimentare de 48 volti. Puterea maxima este de 221 de cai putere la fel ca inainte. Dar Mercedes spune ca sistemul hibrid adauga 13 cai putere in intervalul de turatii mai mici. Treptele sunt schimbate de o transmisie automata cu sapte trepte. Tractiunea fata este standard, iar tractiunea integrala este disponibila.
Pe pista noastra, un model CLA250 4Matic cu tractiune integrala din 2020, care nu are sistemul hibrid al noului model, a sprintat la 60 mph in 5,6 secunde, dar s-a simtit mai putin plin de energie in oras decat sugereaza acest numar. Clasa CLA ofera o manevrabilitate slefuita, cu directie bine calibrata, rulare minima a caroseriei la viraje si o pedala de frana placuta si ferma. Diferite moduri de conducere (Eco, Confort, Sport si Individual) va ofera posibilitatea de a adapta performanta masinii in functie de preferintele dvs.