Daca ar fi sa rezumam anul 2020 intr-un singur cuvant acesta ar fi ,,adaptabilitate”. Multe afaceri care au functionat dupa regulile clasice au inteles de ce este nevoie sa ai o prezenta online activa dar si care sunt motivele pentru care ar fi fost mai bine daca faceau acest pas inainte de a cunoaste noua normalitate. Astfel, pasii catre digitalizarea intregii afaceri au trebuit realizati rapid si a devenit esential sa se cunoasca marketing-ul online si sa se colaboreze cu specialist in acest domeniu pentru a face digitalizarea posibila.
Cum se schimba SEO si lumea digitala incepand din anul urmator?
In anul 2021 se vor petrece in continuare schimbari. Digitalizarea afacerilor a fost doar primul pas. In lumea SEO se va pune un accent mai mare pe expertiza, autoritate si incredere pentru a limita aparitia stirilor false, asa cum s-a intamplat de-a lungul intregului an 2020. Indiferent de brand sau de sectorul de activitate, este important ca expertiza, autoritatea si analiza sa fie cele dominante. Postarea de articole relevante pentru domeniul de activitate care sa fie credibil si bazat pe informatii atent studiate va deveni mai important ca oricand.
Un alt factor important este viteza de incarcare a site-ului deoarece, avand in vedere ca foarte multi utilizatori au inceput sa petreaca timp mai mult pe internet. Utilizatorii vor alege sa petreaca timpul pe acele site-uri care pot sa le ofere o experienta cat mai buna in timpul utilizarii unui website. Chiar si o mica intarziere in incarcarea paginii va scadea rata de conversie, asadar, pentru a fi bine pregatit pentru anul urmator se recomanda o analiza a paginii si sa se rezolve cele mai importante probleme care pot sa scada ratele de conversie.
Un avant considerabil il cunoaste cautarea de pe dispozitivele mobile si cautarea vocala. Asadar, nu va mai fi suficient ca un magazine online, de exemplu, sa se bazeze numai pe website-ul pentru desktop. Avand in vedere ca telefoanele devin din ce in ce mai inteligente si intuitive, cautarile vocale trebuie luate in considerare atunci cand se realizeaza optimizarea paginilor.
O alta tendinta care s-a conturat in aceasta noua normalitate este preferinta pentru descarcarea lucrurilor gratuite. Indiferent daca este vorba despre un material informativ, un manual de utilizare, o abonare la un newsletter, un instrument sau orice altceva, este important ca in strategia de atragere a clientilor sa se include si aceasta posibilitate de a descarca materiale gratuite. Acestea sunt si o modalitate buna de a creste traficul pe website si de a ramane in atentia publicului pentru mai mult timp. Insa, este bine ca aceasta strategies a se utilizeze cu cap.
Continutul video si experienta utilizatorilor va fi mai importanta ca oricand
Un alt aspect important este continutul video care incepe sa devina destul de solicitat. Utilizatorii, de multe ori prefera sa vizioneze un videoclip decat sa citeasca, asadar, in strategia SEO trebuie sa fie inclusa si aceasta optiune de promovare a produselor sau serviciilor. Videoclipurile pot sa ajute la cresterea conversiilor ceea ce este foarte bun pentru un website.
Si, nu in ultimul rand, experienta utilizatorilor trebuie sa fie in mintea oricarui marketer in momentul in care realizeaza o strategie SEO pentru un brand. Intregul website trebuie sa fie gandit pentru a oferi o experienta cat mai buna utilizatorilor inca din momentul in care vine vorba despre creare magazin online.