Breaking News

Ce este un filtru de particule

Convertorul catalitic este un tip de dispozitiv a carui sarcina principala este de a reduce emisiile nocive provenite de la gazele de esapament provenite de la motoarele masinilor. Dispozitivul catalizator este simplu. Acesta este un rezervor metalic care este instalat in sistemul de evacuare al unei masini. Vezi aici unde se pot colecta catalizatoare.

Exista doua tevi in rezervor. “Intrarea” convertorului este conectata la motor, iar gazele de esapament curg prin el, iar “iesirea” este conectata la rezonatorul sistemului de evacuare al masinii.

Cand evacuarea din motor intra in catalizator, apar reactii chimice in acesta. Acestea distrug gazele nocive si le transforma in gaze sigure care pot fi eliberate in mediu.

In ce elemente consta convertorul catalitic?

Pentru a face un pic mai clar modul in care functioneaza un convertor catalitic auto, sa luam in considerare care sunt principalele sale elemente. Fara a intra in detalii, enumeram doar principalele elemente din care este construit.

Substrat

Substratul este structura interna a catalizatorului, care este acoperit cu un catalizator si metale pretioase. Exista mai multe tipuri de substraturi. Principala sa diferenta este materialul din care este facuta. Cel mai adesea este o substanta inerta care stabilizeaza particulele active de pe suprafata sa.

Acoperire

Materialul activ al catalizatorului consta, de obicei, din dioxid de aluminiu si compusi, cum ar fi, zirconiu, nichel, bariu si altele. Scopul acoperirii este de a extinde suprafata fizica a substratului si de a servi ca baza pe care se aplica metale pretioase.

Lista preturi catalizatoare pe site-ul topcatrecycling.com

Metale pretioase

Metalele pretioase prezente in convertorul catalitic servesc la efectuarea unei reactii catalitice extrem de importante. Cele mai frecvent utilizate metale pretioase sunt platina, paladiu si rodiu, dar in ultimii ani un numar mare de producatori au inceput sa foloseasca si aurul.

Carcasa

Carcasa este carcasa exterioara a dispozitivului si contine un substrat si alte elemente catalizator. Materialul caroseriei este de obicei din otel inoxidabil.

Tuburi

Tevile conecteaza convertorul catalitic al vehiculului la sistemul de evacuare si la motor al vehiculului. Acestea sunt fabricate din otel inoxidabil.

Cum functioneaza un convertor catalitic auto?

Pentru functionarea motorului cu ardere interna, este important sa aiba loc un proces stabil de ardere a amestecului aer-combustibil in cilindrii sai. In timpul acestui proces, se formeaza gaze nocive, cum ar fi monoxidul de carbon, oxizii de azot, hidrocarburile si altele.

Daca masina nu are un convertor catalitic, toate aceste gaze extrem de nocive dupa ce au fost eliberate in galeria de evacuare a motorului vor trece prin sistemul de evacuare si vor intra direct in aerul pe care il respiram.

Daca vehiculul are un convertor catalitic, gazele de esapament vor trece de la motor la topament prin fagurele substratului si vor reactiona cu metale pretioase. Ca urmare a unei reactii chimice, substantele nocive sunt neutralizate si numai o evacuare inofensiva, constand in principal din dioxid de carbon, intra in mediu din sistemul de evacuare.

Din lectiile de chimie, stim ca un catalizator este o substanta care provoaca sau accelereaza o reactie chimica fara a o afecta. Catalizatorii sunt implicati in reactii, dar nu sunt reactanti sau produse ale reactiei catalitice.